סירות פלסטיק קשיחות בסגנון סירות RIB
בין אם אתם דואגים ו/או יודעים שתפעלו בסביבה שתאתגר סירות גומי - ובין אם חיפשתם סירה חדשה ללא העדפה מסויימת. במקרים רבים אנשים בוחנים בחיפוש שלהם את האופצייה של סירות הRIB המקצועיות (החצי קשיחות) עם בידוני הצד -"טיובות" המיתולוגים (רובן עשויות במקצועיות מחומר הייפלון) והשתרשו בשוק כסירות קומנדו/זודיאק וכו'. ואכן לא בכדי, היות שלסירות אלו יש יתרונות יחודיים לעומת כל סירה אחרת - כפי שסקרנו בעבר בהרחבה בבלוג שלנו), ועמידות משופרת שלהן (לעומת סירות גומי PVC מתקפלות).

אבל, למי שחשובה לו יותר היבט העמידות, ויכולת להיצמד במים ולספוג מכות, עשוי לגלות אלטרנטיבה דומה ומעניינת בסירות הפלסטיק (פוליאתילן). ובדגש על כאלה שיודעות גם להציג צורה המדמה סירה מתנפחת / RIB עם הבידון ההיקפי ("ומי אמר שסירת פלסטיק הן סירות מגושמות ?") - ראה פליילסט סרטונים למטה. כמובן שהן לא זההות עד הסוף לסירות מתנפחות או סירות RIB, וכבר לא מציגות את אותה הניידות וטווח המחירים - אך עדיין סירות אלו נהנות מדמיון מסויים למשפחת סירות הגומי עם הבידונים המתנפחים - בעוד שמאפשרות להינות משתי העולמות: מצד אחד נאמנות, אריכות חיים, עמידות פנומנלית מקיפה: לשמש, מכות, שריטות, פגיעות, החפות, טיפול נוקשה ועוד; דורשות תחזוקה מינימלית עד אפס תחזוקה - כמו אף סירה אחרת, פרקטיות,שטח סיפון ואיחסון גדול יותר בממוצע בהשוואה (מאחר שלא מצריכות בידונים באותו הגודל שמנצלים מרחב מסויים מהסיפון) וכדו'. ומצד שני נהנות מיציבות (מה שגם מגדיל את מרחב הסיפון השימושי עבורכם) וכושר העמסה גבוהה יחסית (אפילו משופר במקרים רבים), ביצועים מאוזניים ועלייה לplane מהירה יותר (לעומת סירות קשיחות מסורתיות), נותנות תחושת ביטחון, כשירות החל ממתונה, מעולה ועד אפילו נעלה בהשוואה לסירות גומי מתקפלות מ-PVC, ולדגם המסויים,  והתנהגות הפלגה המזכירה במידה מסויימת אך מוגבלת את סירות הגומי (כי אין מה לעשות "העוגה לא יכולה להשיאר שלמה" וזה היבט בו סירות הRIB מצטיינות), יחד עם אפשרות דומה לסירה בעלת שוקע נמוך - אך בשילוב עם הגוף הפלסטיק הקשיח, השוקע הנמוך יאפשר לכם אפילו יותר טוב להגיע ולהתקרב ולגשת למקומות, סלעים, וחופים קשוחים ולא נגישים, עם חשש הרבה יותר נמוך.  

וכל זה בלי דרמות, וענייניים - תוכלו להיות שקטים שלא תחוו מהן פנצ'ר, אין בהן נקודות חולשה פוטנציאליות כמו תפרים, הדבקות ,והלחמות, וללא תאי ציפה פגיעים, וללא ג'לקוט העלול להינזק בעת החפה (כמו שקיים אצל סירות קשיחות או חצי קשיחות), וללא תאונות חזקות או בלאיי טבעי של הבידון (בהתאם לטיב היצור, יצרן, החומר, ותנאי האיחסון והשימוש) בסירות מתנפחות שיכול להוציא אותה משימוש (החל בממוצע מ5 ועד עשרות שנים) / להצריך הליך מורכב של החלפה מלאה של הבידון בסירות שמאפשרות זאת (ככל הנראה יהיו זאת סירות הRIB ויצריך סיוע מקצועי, השקעה כספית לא מבוטלת) . ואילו התוצר בסירות הפלסטיק הינן סירות שלא יודעות לטבוע, וכמעט לא להיהרס, "ויודעות לאכול מכות בצורה לא הגיונית": במקרה הנדיר שניזוקו, הנזק יהיה פחות מקיף מן הקודמות, וקל מאוד לתיקון בעזרת אקדח חום וחומר גלם. בזכות כל היתרונות הללו אפילו פולאריות בקרב חברות ואירגונים מקצועיים: חילוץ, הצלה ואיתור נעדרים בשגרה ובזמן הצפות, חברות השכרה, ועוד גורמים רבים מעדיפים את סירות הפלסטיק פעם אחר פעם.

ומה לגבי ניידות ?
דגם בולט למשל בניידות שלו הינו >> STEADY 260 << ששוקל כ-60 ק"ג מתאים ל-3 אנשים, ומאפשר הובלה אפילו על גגון הרכב, וכו'. 
מאידך שאר ליין הסירות עשויות להגיע עד כ-5 מטר, לשקול כ-400 ק"ג, להתאים ל6 נוסעים ולהצריך נגרר יעודי לסירה / מקום עגינה במרינה וכדו'...






**פלייליסט** סרטונים סירות פלסטיק בסגנון סירות גומי חצי קשיחות RIB




**ראה גלריית תמונות למטה**





תוצ' נורבגיה
Pioner ראה את מותג סירות הפרימיום

>> לחץ כאן לעמוד מותג "פיוניר" <<


תוצ' פולין
ראה את מותג הסירות Roto-Tech


>> לחץ כאן לעמוד מותג "רוטו-טק" <<