מפרט טכני:
- משקל סירה ריקה - 65 ק"ג
- מס' נוסעים - עד 2
- משקל העמסה מקסימלי - 350 ק"ג
- אורך כולל - 2.58 מ'
- רוחב כולל - 1.44 מ'
- גובהה גוף כולל - 0.52 מ'
- אורך בקו המים - 2.46 מ'
- רוחב מקסימלי בקו המים - 1.32 מ'
- גובהה סירה מעל פני המים (freeboard)
במשקל העמסה מקסימלי - 0.26 מ'
- שטח מפרש - 4.45 m²
- גובה תורן 4.5 מ'
- חומר גוף: LDPE
- מבנה גוף: סגור בעל גוף כפול
- טכנולוגיית יצור - יציקה סיבובית
אביזרים סטנדרטיים:
סירה, ספסל, תורן, מנור, מערך, מפרש - ראשי, מפרש חלוץ, הגה rudder, חרב, תא חרטום, ידית חרטום, פקק ניקוז. ספסל עץ וארגז איחסון + ישיבה - ניתנים לשליפה
*תא האחסון וספסל הישיבה הינם ניתנם לשליפה / והחלפה
אביזרים אופציונאליים:
משוטים, מלגזים (תופסנים למשוט)
שייט עם מפרש... מה הן האסוסיאציות הראשונות שקופצות לכם לראש ? משהו בסגנון כמו: חופש, כיף, אתגר, הרפתקה, שקט, חיבור; והתמודדות עם הסירה, הטבע, והאתגרים שטמונים בו - ולגלות שאתם מסוגלים לכך ? (הכל נכון, בטח שבסירת מפרש קטנה שמה האינטימיות עם כל אלה גבוהה יותר)...
ומה אחרי זה עולה לראשכם ? חשש, דאגות, לוגיסטיקה, ניסיון קודם, ותחזוקה מסובכים - וכו'?
האם זה חייב להיות ככה ?
- מה אם הייתה לך סירת מפרש קטנה וקלה דייה כדי להעמיס אפילו על הגגון של הרכב - ולצאת לשוט או ללמוד לשוט בקלות, בכל מקום וזמן שתרצה. עם חופש מתלות ברמפות הורדה. ומינימום תחזוקה
- סירה שידידותית לכולם, ושתיתן לך חופש מדאגות אחרות כמו, ובצורה של:
- הרכבה מהירה, תוך 10 דקות, והכי מופשטת שאפשר - כי הרי כולנו עסוקים במאה ה-21...
- סירה שלא מצריכה התלמדות, והכשרה ארוכה - היה "אלוף השייט" מטעם עצמך - תוך יום אחד, אחה"כ למד גם את הילדים / הפרטנר שלך "והעבר את הלפיד הלאה" - עם חשש מפוחת מנזק לסירה
- סירה פשוטה להפעלה לעומת סירות אחרות.
- סירה בטיחותית שלא יכולה לטבוע. ולא תאכזב אותך בגלל שהיא בטוחה, יציבה, וסלחנית לטעויות.
- סירה מהנה שתיקח אותך למרחבים הממתינים לך, אבל רגע, לא יותר מהנה יהיה לחלוק את החוויה עם שותף ? לכן סירה שכזאת צריכה להיות מתאימה ל-2 נוסעים, עם מספיק מרחב, ועם מספיק מקום איחסון לציוד שלכם.
- ומה אם אין רוח ? או שפשוט בא לכם לגוון איתה ולצאת לדוג - ההינו רוצים כאולי לחבר לסירה מנוע או משוטים ? מה שחשוב הוא שלא ניתן לרוח חלשה מדיי לחרב את תכוניות סופה"ש, ולשעמם אותנו "בשתיל" יותר מדיי ...
- וברור שסירה היא עסק יותר רציני מרק להינות... צריך לשמור על הסיפון מסודר, לתקן דברים, ולשים לב באופן שוטף אם יש דברים שלא עובדים כשורה. את הסירה האידיאלית כמעט אי אפשר לשבור - מציגה עמידות גבוהה, ולא צריכה צביעה, לא מפחדת מסלעים, ומספיק רק כמה דליים של מים כדי לשמור עלייה נקייה.
- וסירה שמאריכה ימים. ומאוד...
מה אם נגיד לך שסירה כזאת כבר קיימת ?
הכירו את סירת המפרש הזוגית האידיאלית: "FLY 260" - ROTOTECH תוצ' פולין: ניידת, יציבה במיוחד, מצטיינת בתימרון, ידידותית, וסולחת לטעויות. ופשוט מושלמת לשייט חובבים, למתחילים, ולאנשים עסוקים - כאחד - "כולם יעופו עלייה". קלת משקל ושוקלת רק 65 ק"ג עם יחס אורך ורוחב מרשים לקטגורייה - המשפיע על היציבות, כושר ציפה והעמסה לטובה. ובתמורה גם תתאים לעד 2 נוסעים / כושר העמסה נדיב עד 350 ק"ג - עשוייה פוליאתילן חזק העשווי מגוף כפול (double hull), וכמקשה אחת - לאריכות חיים ועם עמידות היקפית יוצאת דופן למכות, דפיקות, שריטות, שיפשופים, נפילות, ולאיחסון חוץ תחת מזג אוויר וטמפ' משתנות, שמש, וכמובן להחפות, וטיפול נוקשה ועוד...
עם סירת פלסטיק אתם מקבלים כמובן את השקט המוחלט שלא תתפנצר, תתנפץ, או תדלוף, "ותבקש לשבות" - ואולי תצא רק עם שריטות קלות שניתנות לטיפול קוסמטי. ובמקרים יותר קשים ניתנת לתיקון יעיל וקל במיוחד. - והתוצר הינו סירה שלא יכולה לטבוע, וכמעט ולא לההירס... ולא פחות חשוב - סירות הדורשות מינימום תחזוקה, והכל בחבילה של מחיר נגיש - העמס את הסירה בדרך שתבחר, הרכב תוך 10 דקות, וצא להפליג ! בזכות המשקל הנמוך שלה תוכל להשיק אותה בכל חוף, אפילו ללא רמפה. וללא פחד לפגוע ולשפשף סלעים, שוקע נמוך, מזחים וכדו' (אך כמובן עם זהירות קלה הנדרשת להגנה על החרב הנשלפת, וההגה).
עם סירת הFLY ניתן להתלמד, ללמד, ללמוד, לשמן את הכישורים החלודים מחדש, ודי מהר.... היו "אלופי השייט מטעם עצמכם" תוך יום !
שימוש בטכנולוגיית יציקה סיבובית כמקשה אחת, יחד עם שימוש בגוף פוליאתילן כפול מבטיחה איכות יצור עיקבית וסירה עמידה לאורכה ולרוחבה
איך מובילים
תוכלו להעמיס על גגון הרכב, הבגאז של הטנדר, נגררים שונים (ואפילו הפוכה על נגרר הובלה כללי), וברכבים מסחריים גדולים דיים גם במרחב הפנים.
ואיך לגוון ? / מה קורה שאין רוח ?
אם אין רוח, או אם בא לכם לצאת לדוג וכדו' כאשר המפרש מקופל / לא מורכב - ניתן להרכיב מנוע חיצון עד 2 כ"ס (לא כלול). וכפריטים אופציונאלי ניתן לרכוש משוטים ומלגזים (תופסנים) למשוט. סירת ה-"פליי 260" של רוטו-טק נותנת אפשרות ל-3 שיטות הנעה בסירה אחת:
חוויה
אין דבר שמשתווה להנאה של רוח מלטפת, הנוף, המרחבים, והריח המשכר של הים או הכינרת הנפרסים לפניכם, ואין תחליף לתחושת השקט, וניקוי הראש שהמפרש והעיסוק בו בעת השייט מקנים. ודווקא כאשר מדובר בסירת מפרש קטנה מתקבל חיבור ישיר ואינטימי במיוחד בין השייט, הסירה, והמפרש. וכל שכן המפגש עם הטבע, הים, האתגר, ולהתגבר על מה שתפסתם בתור החולשות של עצמכם - ותוך כדי כמובן להינות, ולפגוש בסיפוק ובתחושת המסוגלות האישית שלכם ושל בן או בת הזוג - כמו שלא תחוו באף סירת מפרש אחרת. וכמובן שנחמד לדעת שגם מצאתם לעצמכם תחביב ידידותי לסביבה...
עם סירת הFLY תגלו את המינון המדוייק בין שייט נינוח - לבין אתגר מהנה וניתן לריסון. ואת זה שלא חייבים יאכטה גדולה, או סירה שבירה כדי לצאת, לשוט עם מפרש, ללמוד, ללמד, ולבלות...
אז למי הסירה תתאים ?
אולי חלמתם פעם ללמוד לבד או אם עם שותף, או ללמד את בת הזוג, ילדים, וחברים איך להשיט סירת מפרש קטנה לבד, *מתי, ואיפה שתרצו* במחיר נגיש ?
או שאולי כבר הפלגתם בעבר,אבל התחביב נזנח במרוץ השנים, אבל תמיד קיוותם לחזור בהזדמנות, למורות שכבר "נחלדתם" ?
אולי פשוט חלמתם תמיד על להחזיק סירה אבל הטסט לסירה ממונעת (כושר שייט) וכל מה שזה כרוך בתוך זה, הבהילו אותכם ?
ומה היו האפשרויות לסירת מפרש עד כה ? לרכוש סירת פיברגלס שבירה או סירת אופטימיסט פלסטיק קטנטנה ובסיסית (המיועדת בעיקר לילדים) ?
הרי סירות המפרשים הפיברגלס המסורתיות יקרות, גדולות ודורשות מקום רב, (אפילו הקטנות שמבינהן - מבלי לדבר על יאכטות) וכמובן שבירות, ובד"כ לא ממש סלחניות להתנסות ולטעיות של מתחילים.... חלקן אפילו מספקות שייט יותר מדיי אתגרי לאותם אנשים ולחובבים, בהתאם לתנאי השייט.
אפרופו לשוט עם יאכטה ? נחמד בהחלט, אבל שונה, המפגש עם המפרש מרגיש אחרת... צריך גם לאהוב את הגודל, והלוגיסטיקה, הניסיון והכישורים הנדרשים. וכל שכן לקבל את חוסר הניידות, ולשאת בחובת הרישיון, מציאה ותשלום עבור מקום עגינה, תחזוקה, אספנה, ועלויות גבוהות אחרות, וטווח מחירים אחר לרכישה או השכרה. מאידך לא חייבים לבחור אך ורק באפשרות אחת מבין השתיים, כיוון שבזכות המימדים הקטנים סירת ה-FLY עשוייה להיות מבוקשת אפילו לשמש כסירת דינגי ליאכטה. למי שרוצה לגוון, מעריך את אותה האינטימות עם המפרש הקטן, והים, הידידותיות לסביבה. ולמי שיבקש לשוט לאורך החוף עם מפרש וקרוב לסלעים ללא חשש.
בדיוק למול כל אלה סירות ה-FLY נכנסות לתמונה !
סירת ה- FLY 260 הינה ההוכחה שלא חייבים לא יאכטה, ולא רישיון סקיפר, ולא סירת 420/ קטה מרן / לייזר (וכדו') - שבירות, ולא אופטימיסט קטנטן -
האם יכולה לטבוע ? שלילי, סירות הפוליאתילן ידועות בתור היותן Unsinkable ולא בכדי. פוליאתילן הינו חומר הקל יותר ממים. הסירות של Roto-tech מרובות בתאי ציפה, עם כושר ציפה גבוהה במיוחד, בנויות להמשיך להמשיך לצוף אפילו
בתרחישי קיצון נדירים במיוחד כמו מים החודרים את גוף הסירה וממלאים את החלל (ואפילו יותר מתא אחד) בין השכבות, או התהפכות הסירה, בעוד הצוות נשאר בטוח.
לא נפוץ כל כך, אבל יש להודות שכל סירה מסוגלת תיאורטית להתהפך (בהתאם לסירה, לגודל, ולתנאי הים הרוח, וסגנון השייט). אך היציבות הגבוהה (*ראו סירטונים*), גובהה התורן, ופשטות ההפעלה מלכתחילה של סירת ה-FLY
יפחיתו את הסיכוי לכך. - לא שזה דבר מסוכן או דבר שאמור להפחיד - נהפוכו חלק מכישורי ימאות טובים עם סירת מפרש הינם כמובן לדעת להפוך חזרה את הסירה, ואפילו להינות מכך ומהטבילה הצוננת...
במקרה ותצטרכו, בזכות החרב, הפיכת הסירה חזרה הינה קלה יותר מסירות אחרות (אפילו ילד יכול), והמפרש הינו צף (במקרה ולא אובטח כהלכה), ואף מומלץ לתרגל זאת באופן יזום, להבדיל מסירות מנוע או סירות מפרש גדולות וכבדות.
ללמוד לבד ?
היתכן ? ללמוד/לחזור לשוט לבד אתם והמפרש (ואולי שותף), וללא מדריך? באמת אפשרי ?
בהחלט, בטח בעידן הYoutube, ועם סירות הפלסטיק הניחנות בעמידות הפנומנלית שלהן... (אך עדיין תמיד מומלץ לפעול בשיקול דעת, לשוט באחריות - עם ובלי מפרש, לכבד את הים והכינרת, שעשויים להיות הפכפכים, ולפעול ביראת כבוד מולם, ולהיזהר משחיינים, מתרחצים וכלי שייט אחרים...
לגבי כישורי המפרשנות - לעיתים כן כדאי לשקול שיעור בודד או מס' שיעורים ראשוניים אצל מדריך בכל זאת בשביל הביטחון העצמי שלכם. להעיזר מהידע של אחרים ברשת, ובקבוצות החברתיות השונות, שייטים מקומיים, וכו'. ואפילו למצוא מנטור בעל ניסיון שיכול ללמד אותנו מה זה שייט בטוח וכו'...
שייט בטיחותי
מבחר טיפים שלנו בנושא:
דבר ראשון יש להכיר את הגבולות, היכולות שלכם, והניסיון שלכם, ולא להפריז בהם. יש ללבוש חגורות הצלה, ומומלץ מאוד לשאת ציוד בטיחות הכרחי בכל עת, גם אם אינכם מחוייבים בחוק בשייט ללא מנוע: (עוגן, לפיד עשן אחד או יותר, מראת איתות, משוט טלסקופי / רגיל - וכדו') ולשמור עליהם בסיפון כנגד נפילה למים. לשאת אמצעי להזעקת עזרה מוגן ממים (אפילו טלפון נייד עם נרתיק יעודי, מספיק סוללה, ואפילו גם מטען נייד יהיה זה פיתרון מצויין, וסביר להניח שיכסה אותכם בקליטה סלולרית במרחקים אליהם תצאו - למהדרין לשקול אפילו מכשיר קשר), ולדעת למי לפנות במקרה שאנחנו צריכים עזרה באיזור בו אנו נמצאים (קבוצות וואטסאפ / פייסבוק, שייטים מקומיים, אנשי מקצוע, חברות טיולי שייט באיזור וכדו'.. ובמקרה הצורך בסכנת חיים כוחות חירום).
להגדיר לעצמנו מקרים ותגובות מה עושים כשדברים משתבשים - ולמשל לקחת מקדם בטיחות בהפלגה משוברי חוף, סלעים וכדו' בהתאם לתנאי הים - אם כי סירות הפלסטיק יכולות לתת גישת היצמדות לסלעים בזהירות המתבקשת ויותר - וסביר להניח שהסירות עצמן לא ינזקו, ורק ישרטו. אך עדיין יש סיכון מסויים לכם בתוך הסירה, ואם לעשות כן אז מומלץ לעשות זאת באותה זהירות המתבקשת, ורק כשהים שקט. (ולהרים חרב, ולשמור על ההגה)
כמו כן יש לקחת איתך מספיק מי שתייה ולבוש מתאים בהתאם לעונה, תוך לקיחה בחשבון של בלתמ"ים אפשריים שיעכבו אותנו בשייט מעבר למתוכנן. ולבחור לשוט רק בתנאי ים מתאימים וצפויים לפי התחזית, ולדעת במקרים מסויימים לוותר על השייט באותו יום. (למשל שייט ביום עם רוח מזרחית חזקה עשוי להקשות עלינו לחזור חזרה לחוף בים התיכון לשייטים לא מיומנים, ים גלי וכדו'). לא כדאי להרחיק יותר מדיי מהחוף. לא לשוט באיזורים מסוכנים, וקרוב לגבול עם מדינות אחרות.
לחתור ללמוד מבעלי ניסיון, וללמוד לזהות מראש ומעשית בעין את הסכנות הצפויות והמשתנות באיזור השייט שלכם (משטר: זרמים, רוחות, גלים וכו'), וכיצד התנאים נוהגים להשתנות במשך היום (אין יום שזהה לקודמו, אבל בסופו של דבר יש דפוס שחוזר על עצמו) . להודיע למשפחה ואנשים על החוף שיצאנו לשוט, כדי שיבדקו שחזרנו בביטחה לחוף בשעה שצפינו. לא לשוט או לעגון בחושך ללא אורות ניווט לסימון הסירה נגד כלי שייט מתקרבים העשויים להתנגש בכם, ובכל מצב פנס ראש מועיל למקרה ונקלענו לכך מבלי להתכוון. ומומלץ לעצור רגע לפני ההשקה ולהכיר את החוף ממנו נצא ונחזור באור יום. עדיף לא לצאת לבד, לא לצאת תחת השפעת סמים ואלכוהול. . יש להיזהר משחיינים ומתרחצים, ולא להשיק את הסירה בחוף מוכרז. וכמובן זה לא נעצר כאן, ומומלץ להמשיך, לחפש, לצבור ידע, ופשוט לעקוב אחר כל טיפים וכללים אחרים לשייט בטיחותי כפי שמומלץ בכל כלי שייט. כאשר שטים בשייט ממונע, יש לעקוב אחר התקנות החוקיות המחייבות, ובכל מצב כדאי להכיר מה הן אומרות...
נשמח לייעץ למידע נוסף.