וזאת כדי שתוכלו להיות בטוחים שיהיה עמיד, ויחזיק לכם לאורך זמן, לא יאכזב ויעמוד לרשותכם שתצטרכו, בין אם אתם שטים בים או בכינרת.
תקן ימי אומר שהמוצרים שלנו בהתחייבות הם באיכות גבוהה, משתלמים גם לטווח הארוך ותחת תנאי ים: לא מחלידים, נפרמים, עמידים לשמש, לחות מים מלוחים התזות וכו'.
ושאנחנו טוענים שהם עומדים בדרישות כושר השייט, הם אכן כאלה. הערכות שלנו כוללות ציוד בקוטר, באורך ובמשקל הנדרש, ללא פשרות, וללא קיצורי דרך, לעומת חלק מהמתחרים (המציגים לעיתים ציוד לא תיקני כתיקני)
וזאת כדי שהתמורה תהיה משתלמת גם לטווח הארוך, שיוכיחו את עצמם באיכות, עמידות ובפרקטיות, ושלא נצטער: בין אם זה בקנסות אפשריים והתמודדות עם אי נוחות כלשהי בביקורות משטרה ימית או בחינת כושר השייט.
או עם נזק, ולעיתים אובדן ציוד, ומפח נפש בשייט כשלעצמו בזמן שימוש
בין אם זה בטיחות הציוד, המנוע, הסירה, וגרוע מכל כמובן - שלך והנוסעים בגלל ציוד לקוי ולא תיקני, התפשרות וזילזול בחשיבות ציוד כושר השייט עולה בסוף ביוקר ובבטיחות שבה לא "משחקים.
+ למה ציוד כושר שייט חשוב מעבר לפרוטוקול ? לחץ כאן להרחבה או כיווץ של הלשונית) +
אנשים נוטים לזלזל בחשיבות של ציוד כושר השייט מכיוון שלא כולם משתמשים בו תמיד באופן יום יומי, אך האמת היא שלא מעריכים אותו מספיק עד הרגע שנצטרך אותו, ואז שמחים שהוא ברשותנו. ציוד כושר השייט הינו גם עניין בטיחותי. ונקבע ונכנס לסל הדרישות לאור תקנים בינלאומיים, הפקת לקחים ממקרי קיצון, וחירום בהם שייטים סוכנו או שילמו בחייהם בארץ ובעולם.
מעבר למפח נפש: עוגן חלוד יהיה פחות יעיל בעגינה ועשוי עם הזמן להישבר. תפרים באיכות ירודה של חגורות הצלה, מעבר לאסתטיקה, עשויים להיפרם ולהוריד מכושר הציפה של החגורה לאורך זמן, ולעייף את המשתמש במצוקה.
חבל בלתי ימי ו/או בקוטר ואורך נמוך מהנדרש (10 מ"מ) המשמש לעוגן יהיה בעל יעילות נמוכה יותר בעגינה, ויתבלה מהר יותר, עמיד פחות כנגד שמש, מלח, חול, לחות וכו'. עד כדי אפשרות לקרעים, והפירמות מואצת: היקרעות של עוגן הסירה בהרבה מאוד מקרים אומרת אובדן של העוגן שכן יהיה קשה מאוד למצוא אותו לאחר כך, אם כי אם נניח לרגע בצד את הנזק הכספי, אובדן עוגן ואף עשוי להיות מסוכן.
איך בדיוק ? עוגן הינו פריט בטיחותי ולא סתם מחוייב בחוק, הדבר האחרון שנרצה הוא שהעוגן שלנו יקרע בדיוק במקרה כל שהוא שהמנוע הפסיק לפעול מסיבה מסויימת, מה שיאפשר לסירה להיסחף ללא שליטה, ביחוד כשזה בשילוב עם רוח חזקה או גלים אשר יכולים להרחיק אותנו ולשאת אותנו ללב הים די במהרה, או שבכלל להטיח אותנו בחוף ובסלעים, וליצור נזק לסירה ולמנוע, לרכוש, ולנוסעים, ואז נגלה שההתפשרות כאן עם חיסכון שמימלא די זניח, לא השתלמה.
בקטגוריה זו תוכלו לראות את ציוד כושר השייט הבסיסי שריכזנו בפניכם לנוחיותכם:
חשוב לציין שדרישות כושר השייט לא תמיד מהוות את הבחירה הטובה או המשתלמת ביותר מבחינת נוחות, יעילות והתאמה לסירה הספציפית שברשותך. או מהווים כשלעצמם בחירה פרקטית, ופונקציונאלית לשימוש יום יומי או בכלל, וכמובן לדרישות, לצרכים, וההעדפה האישית:
- חלק יעדיפו למשל שימוש בחגורת הצלה ספורטיביות או מתנפחות (בנוסף לחגורות הצלה דגם 2 המחויבות ממילא לפי דרישות כושר השייט להימצא באיחסון בסירה) ~ ראה למשל קטגוריית חגורות הצלה
- חלק יעדיפו עוגן כבד יותר עם שרשראות עוגן ושאקל בהתאם לסירה. חלק יעדיפו עוגן חתול (מתקפל) היעיל לקרקע סלעית, אך לא תיקני לכושר שייט כעוגן ראשי. מי שצריך משוט עשויל להעדיף משוט חזק ונוח לשימוש ספורטיבי ולא כזה טלסקופי המשמש בעיקר לחירום ~ ראה קטוגריית משוטים
- או חלק בכלל לא יצטרכו משוט כלל, שכן הסירה או הקייאק שברשותם כבר הגיעו עם משוטים, חלק ירצו הכל מהכל, וכו'...
(כמובן שעובדה זו תהיה אף יותר נכונה ומשמעותית כשנבחר מנוע הגדול מ6 כ"ס המצריך ציוד נוסף עם הרבה יותר משתנים, ובתקן מחמיר יותר עם משתנים נוספים בעצמו)
לעיתים נמצאים אף מעבר לדרישות הסף, אשר תוכלו לראות מופיעים כאן ובקטגוריות השונות, צרו איתנו קשר ליעוץ.
כדאי לקחת בחשבון שחלק מן המוצרים כמו חבלים, ועוגנים, להמלצתנו מצריכים לרוב התאמת הקוטר והמשקל שלהם באופן ספציפי המתאים להסירה שברשותכם (למשל אורך ומשקל סירה)
וכזה שהולם את העומסים הפועלים עליה,
כמו כן, מומלץ לבחור בסוג העוגן המתאים ביותר לסוג הקרקע באיזור השייט, ובחבל עוגן מקצועי (3 גידים לעומת חבל קלוע), ולשקול בחיוב תוספת שרשרת ושאקל עוגן לשיפור יעילות העגינה של הסירה.
כמו כן יש לקחת בחשבון את חובת השימוש במגן מדחף למשתמש חסר רישיון משיט, התאמת מספר חגורות ההצלה בהתאם למספר הנוסעים המותר לסירה (אחרת עשויים לקבל רישיון מוגבל למספר נוסעים מופחת.
הסירה חייבת להכיל את כל מספר החגורות, אפילו שהסירה לא בתפוסה מלאה, אחרת אם נבחר להשאיר לאחר מכן חלק מאפודות הציפה בבית או בחוף נוכל לקבל קנסות או אזהרה בעת ביקורת משטרה ימית.
ניתן ללבוש חגורות הצלה ספורטיביות, אך אלה לא מחליפות את החובה להחזיק את החגורות התיקניות בסירה בכל אופן, ולא פחות מהכמות הנדרשת.)
ולכן חשוב לזכור שלא כדאי להקל ראש, לזלזל בחוקים, לחסוך עלויות זניחות כדי לאחר כך לצאת ביוקר ולהצטער, וכן כדאי לזכור ולהיערך בהתאם, שטווח המחירים לערכת כושר שייט הינו טווח משתנה בהתאם לסירה, למנוע וסוג המנוע, סוג רישיון המשתמש, מספר נוסעים וכו'.