למי יתאימו סירות הגומי ?
פשוט מבקשים לשוט להנאתכם. או אפילו אם אתם מבקשים לבצע צלילה, לגרור אבוב, להשתמש בה כסירת דינגי ליאכטה.

תגלו שעם סירות הגומי הנכונת תוכלו לגלות את החוף לאורכו ולהתייחד עם הטבע, לשוט "דוך" במהירות
לעבר הים הכחול עם הרוח הפורעת את השיער, או שמא פשוט לזרוק את העוגן ולרבוץ לכם על הסירה,
הרחק מההמולה שבחוף: ולהינות מהנוף, השמש, מהשקט ומבקבוק בירה קר מהצידנית -(או שבכלל
להאזין למוזיקה האהובה עליכם מהמכשיר האישי שלכם...סירות הגומי הנכונות ממזמן כבר הפריכו את
הסטיגמה של סירות צעצוע", ו"סירות לא רציניות "מהוות אפשרות בילוי פנאיי אמיתית, קומפקטית, נגישה,
נוחה, במחיר ותמורה טובה באופן מפתיע - לכל חובב ים וכלי שייט, ברמות שונות - וממש לא צריך להיות
מומחה להבחין בכך... עקב התפתחותוהשבחה של חומרי היצור בתעשייה סירות הגומי עם השנים נהיו יותר ויותר
עמידות מבעבר, עד כדי אימוץ הסירות הללו אפילו בקרב השורות של גורמים מקצועיים כמו למשל
ונכון - המותאם לצרכים שלכם. (כפי שנשמח להכווין): באופן כללי יהיו
בטיחותיות, עמידות, ומהנות, ומתאימות לכל אחד ובעלות תמורה מעולה-
ואם בעניין הלוגיסטי עסקינן, אז אולי יעניין אותכם לשמוע שלמעשה הן אפילו מתקפלות לתוך תיק נשיאה,
ולא דורשות רישיון משיט - ולכן עשוייות להתאים לכל אחד, וגם למי שטרם צבר עוד ניסיון קודם בשייט.-
ובהתאם לגודל הסירה, גם לכאלה עם מרחב איחסון מוגבל, ורכב קטן (נכנסות במושב אחורי, תא מטען, ואפילו
על גבי גגון - וממש לא מחייבות נגרר.
פרקטיות, איחסון קל, מינימום תחזוקה
בזכות השוקע הנמוך שלהן ניתן פשוט להשיק אותן בכל חוף שהוא (כל עוד איננו חוף רחצה מוכרז).
עגינה במרינה, או מקום איחסון בחצר וכדו'. אינן דורשות השקה על גבי נגרר, ולהיות תלוי ברמפות להורדה,
או ברכב 4X4 חזק. כמעט לא דורשות תחזוקה, ואת וההוצאות הגבוהות הנילוות לסירות אחרות.

משקל נמוך, וביצועים עם מנוע קטן
ויעניקו מהירות טובה יחסית, אפילו לאלה ללא רישיון (המוגבלים עד מנוע בעוצמת 6 כ"ס) וזאת לעומת
מחיר נגיש ותמורה גבוהה
בסירה איכותית, (ולא כזאת איטית מאוד כפי שעשויים לחשוב), ןדווקא בהינתן התנאים הדרושים -
סירות הגומי יודעות להציג מהירות לא רעה כפי שצויין למעלה, וכמובן מעל הכל סירה שתשרת אותכם
בנאמנה לאורך שנים רבות, לפעילות ניקוי ראש עצמית או קבוצתית, מגבשת,
מהנה ובריאה לכל גיל - וכל זה בהישג יד...

ברור שסירה איכותית תצדיק את ההשקעה עם תמורה, ביצועים, פיצ'רים ,עמידות כוללת גבוהה יותר, וכו'.
סירה ידידותית יותר בכללותה: למשתמש, תיקונים, אחזקה -
וכמובן גם יותר זמן להינות במים מחווית ההפלגה.
אבל זה לא נגמר רק שם... יחד עם זאת מומלץ תמיד יהיה גם לבצע את העסקה מבית עסק מקצועי בעל מוניטין וניסיון
אמיתים בתחום השייט והמנועים הימיים המעוניין באמת לשמר את לקוחותיו למע' יחסים ארוכת טווח - זו שאיפה
שפשוט באה גם לטובת הלקוח כאשר יקבל ראש שקט, ותמורה טובה יותר גם לאור מבחן הזמן - בזכות אחריות
ממושכת,צוות מקצועי, ומעטפת שירות רחבה הכוללת: הדרכה מקצועית על תפעול נכון של המוצרים, שירות
תיקונים After sale במסגרת ולאחר תום האחריות, מלאיי ציוד נילווה, חלפים,
מוסך תיקונים ימי בבית העסק, וכו' - אפילו למשל שירות רישוי משלים
לסירה ממונעת כנדרש בחוק...
כל סירה, וביחוד בסירות מתנפחות - באופן בלתי נמנע לצד יתרונותיהן הרבים (והלא מבוטלים),
הן יציגו גם בלאיי מסויים בהתאם לטיב היצור, ותנאי השימוש, ולעיתים נגרום או יגרם נזק
לסירה ונזדקק לחלפים, ותיקונים אשר לא תמיד מכוסים באחריות, (שאגב עשויים להופיע
באיזורים בעייתים לתיקון בסירות נחותות אפילו בעת האיחסון), וכמובן שחווית הקנייה
תראה אחרת במקום "לרדוף" אחר כל השירותים שנצטרך במקומות שונים,
או לנסות, ולעיתים להאילץ לבצע בעצמנו.
שלה לעומת סירה נחותה - ראה עמוד שאלות ותשובות >>בקישור הבא<<, או קישורים בתחתית העמוד.
לדעת לדרוש את השירות שמגיע לנו -
ולהיזהר משרלטנות - איך היא נראית ?
נכון, אומנם לא צריך רישיון משיט (נהיגה), ועל "הנייר האינטרנטי", ו/או לפני הרכישה כולם ינסו להציג בפניכם
מצג פנים שאין לכם סיבה לחשוש: "הסירה באחריות", הרישוי ? "קלי קלות", הסירה דרך יבוא רישמי, יש לנו
ניסיון רב, יש לך "אבא ואמא" וכו'....
אבל ברגע האמת כמובן לא תמיד יש כיסוי למילים הללו, ולא כולם מחזיקי
באתיקה עיסקית הוגנת.
וכמובן שדי קל למוכר ממולח המחפש נפח מכירות מהיר בלבד,
ולא נושא במעטפת שירות אמיתית ובעלויות הניהול שלה. למכור במחירים מפתים במבט ראשוני עבור עיסקה חלקית,
בעוד שעיסקה מלאה עם כל האיבזור, שירות טסט, הטבות עם רכשית חבילה או עתידיות, והתקנות אביזרים (אם תרצו)
הינה לא רק נוחה יותר, אלא לעיתים רבות גם משתלמת יותר. וכשתבקשו למשל סיוע והסברים לגבי הליך הרישוי
לסירה ממונעת, או סיוע טכני - הוא עשוי להתנער מאחריות, לא להחזיק מלאיי חלפים מקיף, ולנסות להיפטר
מהלקוח כמה שיותר מהר. ו/או שאולי פשוט לסייע לכם בתקלה או בבעיה שלכם זה יהיה "גדול עליו",
ולכן יעדיף לטייח את אוזלת היד שלו בלהסתמך על אחרים - מה שעשוי להחמיר עוד יותר את הבעיה,
ולגרום גם לתיזוז ולטרחה מוגברת ללקוח. אולי למשל תרצו לרכוש סירה עם מנוע ותגלו כי הוספת
מנוע מחייבת ביצוע טסט לרישוי הסירה, ואז תגלו כי המוכר לא מבצע שירות (טסט) משלים שכזה
(ראה בהמשך), או "לא מסוגל כרגע", ורק לאחר הקנייה הוא עשויי לבשר לכם שתהיו
חייבים לעשות זאת לבד, או להפנות אותכם לצד ג'.
ובמקרה של תקלה טכנית לעיתים יתגלה שאיננו מעסיק מכונאי מנועים
בבית העסק, ויאלץ להפנות אותכם שוב לצד ג' כלשהו לקבל שירות כלשהו, - וגם אצל הבא לא מובטח שימצאו חלפים במלאיי.
ואולי איננו מוכר כלל, מטעם היבואן הרישמי). רמת השקיפות לא ברורה... אפילו התדריך על תיפעול נכון של הסירה
והמנוע בעת הרכישה עשוי להיות מקוצר וחובבני רק כדי לצאת מידי חובה. ופשוט לא בטוח שהמוכר
יהיה מנוסה באמת בסירות, כלי שייט, מנועים ימיים, וציוד ימי.
כמו כן, אם המוכר נתפס באוזלת היד שלו, אז כאמור לעיתים הוא עשוי כבר לגלגל הלאה את האחריות לפיתחו של הלקוח
תחת תירוץ או קביעה נחפזת לגבי שימוש לקוי, או לגלגל לפיתחו של היבואן הרישמי ולטעון אמירות לא נכונות בדבר
"אחריות עולמית", ומחוייבות של היבואן הרישמי לטפל בכם, שגם אם יסכים לכך לא בטוח שעלות הטיפולים
תהיה שווה לסירות ומנועים שנרכשו דרך היבוא הרישמי, וכך גם תתווסף עוגמת נפש, והגילוי בדיעבד כי
העיסקה איננה כה משתלמת כפי שהוצגה לראשונה. יתרה מזאת, אפילו אם המוכר הינו יבואן מורשה
זה לא בהכרח אומר שהוא כפוף לסטנדרט שירות מסויים,ולעיתים אפילו יצרנים מוכרים לא מציבים
בכלל רף שכזה... אולי בגלל שהם רואים זאת כסוג של "מובן מאליו", וכרף אוניברסלי באירופה ובעולם
בזכות הדימיון בפרקטיקה ובשיטה בין סירות הגומי השונות - וכמובן בשילוב מסורת השייט, אגמים, וימאות; מפותחת
וארוכת שנים. אבל מהניסיון שלנו ושל לקוחות לשעבר של אותם מוכרים שהגיעו אלינו - האמת היא שבישראל
עם מנטליות ה"חפיף", המסורת המוגבלת שנמצאת עוד בחיתוליה, וחוסר ניסיונם הגדול יותר של הלקוחות
הישראלים, (ואפילו גם התקנות החוקיות המחמירות, האקלים החם רוב ימות השנה, ותנאי הים שלנו מאיצים
את הבלאיי) - זה לא ממש ככה, והישראלים לא תמיד יצליחו לדעת ולדרוש את רמת השירות שמגיעה להם,
ועל סמך מה עיסקה משתלמת באמת נמדדת, לכן הפער והחרטה עשויים להיות עוד יותר גדולים. (ועל כן
לא פעם נתקלנו באותם לקוחות לשעבר של אותם גורמים, שהגיעו לבסוף אלינו, ומהכווייה האישית
שלהם שיתפו, וסיכמו בעצמם מהי חשיבותה של רמת השירות, חווית הקנייה, ומאיפה בכלל רוכשים
את הסירה, ושטעות להחליט על רכישת סירה רק לפי מחיר הקנייה הראשוני..
ניתן לזהות שרלטנות מבעוד מועד ?
מומלץ לשאול את המוכר שאלות כמו היכן נמצא מוסך הטיפולים, מה שעות הפתיחה,
האם מחזיק חלפים מקוריים, האם יש לו מעבדה לתיקונים ואביזרים נילווים, מהם תנאי האחריות,
וכמובן לשאול אותו את כל השאלות שמעניינות אותכם לגבי הסירה עצמה והמנוע, הבדלים בין
סירות אחרות מהליין שלו, ואחרים, סדרות, סוגים, פעימות מנוע. ושאלות לגבי הליך הרישוי -
עצמי או שירות רישוי בתשלום (אם בכלל יש לו שירות שכזה) - תחומי שייט אפשריים, האם מותר לשוט בלילה וכו'.
נכון, אם נתקלתם באדם שכזה אז כמובן שלא ניתן יהיה ממילא לסמוך עד הסוף על כל התשובות שלו,
אבל בכל זאת, רמת הסובלנות שלו לשאלות שלכם עשוייה לתת אינדיקצייה ולהעיד על ההבדל, וככל הנראה על רמת השירות העתידית.
ואם כמובן תעשו שיעורי בית לפני ו/או לא תחשפו את הידע הקודם שלכם במלואו, תוכלו להבחין עד כמה הוא באמת בקיא, וכמה מהבטחות הינם מוגזמות,
או לא מדוייקות, ולעיתים לא אחראיות מיסודן או באופן גבולי, כפי שחלק עשויים לפזר, או להציג התנהגות מסוימת כמו למשל:
- לטעון שכל סירת גומי מתאימה לראפטינג בניגוד ליצרן (בעוד שסירות ראפטינג הן בד"כ יעודיות לכך, ואינם סירות מנוע)
- לטעון שכל סירת גומי מתאימה תמיד לתנאי ים מבלי להסב את תשומת ליבכם
לעניין הבטיחותיות, ואמצעים חשובים, סוג, וגודל הסירה, המנוע, התחתית ו (קוטר) הבידון, ניסיון, ותנאי הים. - לטעון שהסירות מאוד עמידות, והמנועים תמיד אמינים
מבלי ללמד אותם על האחריות שלכם, וחשיבתו של שימוש נכון, וטיפולים תקופתיים בזמן. - להשתמש במונחים נחרצים כמו הסירה הכי "מהירה", מנוע "חזק במיוחד", "מגיע למהירות XX קמ"ש", "הכי אמין שיש" ויתרה מכך - מבלי להתכוונן לצרכים שלכם ולהסב את תשומת לחשיבות של סוג הסירה,
והמנוע, שימוש ותיפעול נכון ואפילו ההשפעה של תנאי הים, הרישוי, ומשקל המועמס על הסירה. - להציע סירות צעצוע כסירות דייג, ולא להזהיר את הלקוחות בעבור הבטיחות שלהם לכבד את הים והכינרת,
להכיר את משטרי הרוחות והזרמים, ולהחזיק ציוד בטיחות. - לספר לכם שתוכלו לשוט בלילה "ללא שום בעיה" מבלי להביא לתשומת ליבכם את חובת רישיון המשיט
עם היתר לילה, ולכל הפחות גם חובת סימון הסירה באור ניווט לבן סביב לבטיחות שלכם מפני התנגשות סירות אחרות. - לספר לכם שמותר לכם לשוט לבד מבלי לתת לכם את התמונה המלאה כשמדובר בסירה ממונעת (ולא משוטים בלבד)-
שבצעם חייבים איש צוות נוסף, או אישור מיוחד לבעלי רישיון משיט אשר קשה להשגה בפני עצמו. - לפתות במחירים נמוכים לציוד בטיחות שלעיתים לא תיקני ו/או איננו בתקן ימי, ולא כל כך פרקטי.
(מאידך פריטים נילווים אחרים עשויים להיות במחיר גבוהה לשוק, מבלי שתשימו לב) - ולעיתים לא להציג את עניין הרישוי, סוגי הרישוי והתקנות,
או להציג את זה כעניין זניח, ולתת מידע שגוי או חלקי , וכו', רק כדי למכור -
ואז כשתבקשו שירות משלים לרישוי הסירה, או אפילו רק את הסיוע שלו בעפ"ה לגבי הרישוי, אדם כזה
עשוי להתנער מכם בתירוצים שונים, או "להיזכר" ולהזכיר רק לאחר הקנייה כי איננו מסוגל לסייע לכם -
(אולי יפנה גם כאן לצד ג'), ואיננו פנוי בעת הקנייה לסירות נוספות או בכלל. וכמובן לא לספר לכם בזמן.
ולהתעכב עם אספקת המסמכים המקוריים הדרושים לרישוי..... בעוד מוכר אמין ורציני לרוב איננו
מוגבל בעומס ורשימות המתנה לסירות לרישוי, ויכולת התפוקה שלו הינה עיקבית. ועל כן היה מראש
מביא לתשומת ליבכם, את הנהלים, אגרות, עליויות נילוות, זמן טיפול וכו' - כדי לבדוק האם אתם רציניים, ומודעים
במה זה כרוך בלהנפיק רישוי לסירה ממונעת, ואף גם מציע עיסקת חבילה כדי להקל עליכם, ולהעניק חווית קנייה נוחה, וראש שקט. - או שהינו כן עשויי להציע שירות משלים לרישוי הסירה, אבל אז יתגלה לעיתים שהינו בכלל חסר יכולת
לבצע רישוי לסירות מעל 6 כ"ס ותחומי שייט גדולים עבור מי שצריך.
כמו כן, הדבקת מספר הרישוי עשוייה להיות חובבנית ולהתקלף. - להציג את עצמו כיבואן מורשה שבפועל איננו כזה, או שלמשל
יהיה מורשה רק עבור הסירות, ואינו מורשה לייבא או לשווק מותג המנועים (למורות החשיבות הקריטית,
המורכבות, והעידר המעטפת הטכנית והמכנית הנדרשת בעת מתן שירות) - להציג היצע וירטואלי מרשים של מוצרים באתר למורות שבפועל
לא מחזיק, ולא החזיקו אצלו במחסן מעולם במלאיי הרבה מהמוצג.
וברגע שתתעניינו במוצר ספציפי הוא עשוי לנסות לדחוף לכם מוצר אחר, ולטעון בתוקף
שזה אותה מוצר באותה איכות / או יותר טובה - אף על פי שלא כך הדבר באמת...
מחייב רישוי לסירה (טסט) הנודע בשם המונח: "כושר שייט" - (שייט באמצעות משוטים פטור
מחובה זו) - ראה שאלות ותשובות >>כאן<< או בתחתית העמוד למידע
נוסף על התהליך, והסבר במה זה כרוך.
אך אל תתנו לזה להרתיע אותכם -
לאשדוד ים שירות אופציונאלי למעבר כושר שייט על ידי הצוות המקצועי שלנו (בתשלום נוסף),
מה שהופך את העניין לקלי קלות, כשכל מה שלכם ישאר לעשות הוא רק להשיק את הסירה למים ולבלות.
במסירות עם סיוע, הדרכה סובלנית, והסברים מלאים לרוכשים דרכנו לגבי אך מבצעים רישוי עצמאי של הסירה -
כך שלקוחותינו לא נשארים לבד. וגם לאחר הרישוי חוזרים אלינו לעיתים רבות, פעם אחר פעם למע' יחסים ארוכת
טווח, בזכות המקצועיות, רף השירות הגבוהה, ומגוון עצום של מעטפת שירותים,
וציוד משלים, במחיר משתלם, מיידית - ולאורך זמן.
על החסרונות והיתרונות של סירות הגומי, ולמי יתאימו יותר ולמי פחות, על תהליך הרישוי
מהם דרכי השינוע והאיחסון האפשרים, ומדוע חשובה סירה איכותית)
בלחיצה על הקישור הבא, >>לחץ כאן<<, או בתחתית העמוד.
איך בוחרים סירה ?
ישנם מספר שיקולים נפוצים המנחים את רוב הלקוחות שלנו בקניית סירה מתנפחת,
ובהתאם למה שחשוב להם ביותר שכדאי לתת עליהם את דעתנו: משקל סירה, קיבולת
נוסעים, עוצמת מנוע מותרת, סוג הסירה, מידות פנים וחיצון - וכו'.
פרמטרים נפוצים לבחירת סירה:
מס' נוסעים מותר - מעבר לקיבולת המומלצת על פי יצרן הסירה - כשנבחר להשיט את הסירה בעזרת מנוע נגלה
שהיא מוגבלת גם לפי החוק באותה מגבלת הנוסעים, ולא תאפשר רישוי ליותר מכך. בעוד עבירה על החוק עשוייה
לגרור לקנסות, להעמיס על הסירה יותר מדיי, ולסכן אותך ואת הנוסעים.
משקל סירה -
משקל הסירה מופיע במפרט הטכני של כל סירה וסירה באתר שלנו.
(בהתאם לגודל הסירה) מלבחור במנועים, ובסירות גדולים יחסית. אך חשוב להזכיר בהקשר זה
(מלבד היות ההגדרה למהו משקל סביר תלוייה בשיקולים, יכולות והעדפות אישיות, ואפילו בשיטת
השינוע והאיחסון שתבחרו) - שסירות רבות מהליין של Kolibri מגיעות עם תוספת קשיחה מסוג ריצפת ספר
מתקפלת / לוחות עץ "פיולים" (בכל הסירות הנושאות את האותיות KM בתחילת הדגם שלהם)
מה שאומר שהמשקל המוצג בסירות אלו הינו מתחלק לשתי תיקי נשיאה נפרדים, ומהווה סכום
משולב של יח' הרצפה + הסירה. ולכן מתברר לאנשים רבים בהמשך שסוגיית המשקל של הסירה פחות
מפריעה להם מכפי שהיה נדמה, מאחר והם יכולים לסחוב את שתי התיקים בנפרד,
וגם לסירות כבדות במבט ראשון - יש פתרונות שינוע
המקלים על העניין כמו גלגלי השקה, עגלות וכו'...
מידות בתיק נשיאה - כדי לגלות האם התיק יכנס במידותיו לאיפה שנרצה,(בגאז', מושב אחורי, גגון, נגרר, מדף
איחסון, בויידם וכו') - נתון זה מופיע בעמודי הסירות השונים לפי הדגם שלהן.
מידות כלליות - כנ"ל - אולי נעדיף לאחסן את הסירה כאשר היא מנופחת חלקית?
האם הגודל של הסירה קובע ?
שאלה טובה...
אם נניח לרגע בצד את מס' הנוסעים המותר לסירה, חשוב לשקול בכלל האם
הסירה כשלעצמה מבחינת המימדי הפנים והחוץ שלה תוכל להעניק מרחב סיפון מספק ונוח דיו עבור
מה שנרצה לעשות איתה - עבורנו, (ואולי) ועבור שאר הנוסעים... אם למשל הינך אוהב לדוג אן לצאת עם
הסירה לחתור לבד, או שאתה מתכנן בילוי על סירה ממונעת עם החבר'ה או המשפחה: כדי לענות על
הצרכים שלך, להעניק שייט בטיחותי, מהנה, נוח לכולם, וכדי שתהיה מרוצה מהבחירה שלך, כדאי
יהיה להתאים את הסירה בהתאם ...
כמובן שסירת דייג קומפקטית לאדם בודד לא תוכל להשיט עוד נוסעים, ואולי בכלל עם שיטות הדייג שתרצה לבצע -
אתה עשוי להעדיף מימלא סירה קצת יותר מרווחת ורחבה ? ראוי לציין שיש טווח אורכים רחב עם סירות למס' נוסעים שונה.
או אפילו סירות (הקרובות במידותיהן) עם אותו מס' הנוסעים המותר, אך עם הפרש משמעותי מספיק למרווח הסיפון
הפנימי, ןמימדי סירה וחיצונים, וכך בעצם עדיין לאפשר לך אפשרות בחירה מגוונת בין משקל סירה, מימדים נמוכים,
ותקציב - לבין סירה מרווחת, יציבה, ולעיתים מתקדמת יותר - אפילו לפני הקפצת מס' הנוסעים המותר. ואולי בעצם
רכישת סירה עם קיבולת נוסעים גדולה יותר ממה שהתכוונת לקחת בפועל, יכולה להיות אופצייה שכדאי לקחת
בחשבון, (כפי שלקוחות רבים מגלים בדיעבד לעיתים קרובות) אך כדאי כמובן לתת הדעת לכך לפני, למי
שמחפש מרחב טוב לסיפון שלו... - בהקשר זה ראוי לציין שמס' הנוסעים בסירות גומי
איננו משפיע על הצורך ברישוי הנדרש לסירת גומי ממונעת, שישאר עומד בעינו.
ומנגד: סירה גדולה מדיי לכל החבר'ה לא תמיד תהיה קומפקטית מספיק, ונוחה לכל
דייג, ושייט בימים בהם ירצה לצאת להפליג לבד מידיי פעם ( או עם צוות מופחתת),
ועל כן המשקל, עבודת העמסה, ההרכבה, קיפול, והשינוע, עשוייה לעייף אותכם. בטח אם
אתם לבד ולא מקבלים עזרה מאחרים בכל אלה....
לבסוף אם אתם מחפשים עוצמה ומהירות מקסימלית, אז כדאי לשאוף לבחור במנוע
החזק ביותר המותר לסירה, ולכם - בתור נהג הסירה, בהתאם החוק (כפי שנגע בהמשך).
כפי שמשתמע, אי אפשר להינות כמובן מכל העולמות בסירה אחת, ועל כן כדאי יהיה לנו לשקול בעת הצורך
למצוא את המאזן שבאמצע - באמצעות גודל סירה, סדרת הסירה ומשקלה, תוספת ריצפת סיפון הנבחרת, סוג מנוע
וכו'. (אם כי כאמור - חשוב לזכור ש"סירה גדולה מדיי", קומפקטיות, ומשקל הינם מונחים הנמדדים באופן
סובייקטיבי לפי כל אחד העדפותיו, היכולות האישיות שלו, ואפילו אמצעי / שיטת השינוע שיבחר.)
בכל אופן לשימחתנו המבחר כיום בשוק הינו גדול יחסית, הסירות של קוליברי נעות בטווח הנע משייט לאדם בודד ועד שייט המותר ל- 6 נוסעים, כאשר הליין מונה עשרות דגמים על הרצף, מקצה לקצה. (למה לא יותר מ- 6 נוסעים ? זאת כדי לשמור בכל זאת תמיד על
קומפקטיות, משקל סביר והיכולת שלנו לשנע, לקפל,ולאחסן ולהניע את הסירות המתנפחות שלנו בקלות,
וזאת לעומת סירות מסורתיות קשיחות וכבדות יותר - שכמובן אינם מתקפלות). כמו כן, הגודל של
הקוקפיט (המרחב הפנימי) נע בטווח רחב בין הסירות השונות, גם אם הן מחזיקות באותם
מימדים חיצוניים (>>ניתן להיעזר בתפריט הסדרות שלנו<< או להמשיך לקישור למטה בתחתית
העמוד). יתרה מכך חשוב להזכיר שהספסלים בסירות גומי מודרניות הינם מתכוונים, ונשלפים.
מה שמאפשר לך להגביר את הנפח הסיפון הנגיש לך עבור מטרות
שונות, על חשבון הספסל השני, ולעיתים באופן מפתיע לאורך הסירה **.
לסיום מומלץ גם לקחת בחשבון שהגודל של הסירה ואפילו המנוע משפיעים כשלעצמם על כשירות הסירה לים
(ולעיתים גם למי שעומד בקריטריונים, וירצה לבקש מהרשויות תחום שייט גדול יותר לשייט ממונע). והרוחב משפיע
על היציבות. וכדאי לשקלל זאת יחד עם שאר היבטים (כפי שמצויין בפירוט רב בסיקור המותג Kolibri + בעמוד
שאלות ותשובות - קישורים בתחתית העמוד). ומעל הכל - כדאי תמיד להשאיר מרווח ביטחון מסויים ולא
לנצל את מלוא וכושר הנשיאה וגודל הסירה לחלוטין. העמסת יתר על הסירה הינה אסורה, פוגעת
בביצועים ובעמידות הסירה, ומסוכנת לבטיחות שלך, של היקרים לך, ולחיי הסירה.
האם אתם צריכים קיל ?
טובה יותר בתנאי ים. כמו כן, ביחוד בסירות הגומי הן מעניקות יציבות בעת השייט. סירות גומי עם תחתית קיל נוטות
פחות להחליק ולסטות לצדדים במהירות, זרמים, רוחות, ובים פעיל . במילים אחרות הקיל מייצב את קורס (כיוון)

שידרית מתנפחת היוצרת את צורת הקיל (V). ועדיין סירות אלה שומרות על שוקע נמוך בהשוואה לסירות
בעוד שסדרת הDXL והSEA LINE מהדרות בתוספת פס חיזוק הגנתי
12 ס"מ לאורך הקיל נגד חיכוך ומכות כדי להעניק להגנה משופרת) - למידע נוסף על תחתית קיל >>לחץ כאן<<
אם אינכם מחפשים שייט מהיר יותר מדיי, ו/או מחפשים סירה כמה שיותר קומפקטית, ניידת, קלת משקל, ועם שוקע
כמה שיותר נמוך, ובמחיר התחלתי - אז תמצאו דווקא בסירות עם תחתית שטוחה אופצייה מעולה.
מנוע או משוטים
גם כאן בחירה נכונה תהיה תלוייה במטרות, ובהעדפות האישיות שלך, ואיך לא - גם בתקציב
(אבל קודם כל נציין שבכל מצב כל הסירות כוללות כסטנדרט זוג משוטים שחובה תמיד להחזיק בסירה, ובסופו של דבר
שימושיים תמיד - למשל כאמצעי גיבוי, או עבור שייט במים רדודים כדי לשמור על המדחף מנזקים לאחר שהרמתם את ברך המנוע.
עכשיו מה נכון לך אתה בטח שואל ?
תלוי... אולי מה שאתה מחפש הוא סה"כ לצאת לדוג ב"רגוע" ולהתרחק מהחוף "בשקט שלך" באמצעות חתירת
משוטים - לזרוק את העוגן כשתרצה, ולהשליך את חכתך למים, או שאולי אתה מחפש פשוט פעילות ספורטיבית /
להתייחד עם הטבע, ולברוח מהרעש וההמולה בחוף העמוס ? -
אז בחירה במשוטים בלבד עשוייה להיות הבחירה הנכונה לך - ואז יעניין אותך לדעת שגם תוכל לחסוך את
הבירוקרטיה וחובת רישוי כושר השייט, לרבות: רוב התקנות החוקיות, ההוצאות והאגרות הנלוות, וחובת
נשיאת של כל ציוד הבטיחות במלואו על הסיפון (ראה שאלות ותשובות למידע נוסף בתחתית העמוד).
אם חשוב לך להיות שקט כדי לא להבריח דגים פחדנים אז אולי יעניין אותך לדעת שגם
מנוע חשמלי יכול לעבוד מצויין. לאחר שזה נאמר, נזכיר שהדעות חלוקות ומשתנות
בהתאם לסוג הדגים, ויש שיטענו שרעש מנוע איננו מפחיד את הדגים בכלל, ובכלל
ידוע ככזה המושך דגים סקרנים מסויימים, ומדובר פה בגישות מנוגדות.
אם אתה רוצה לצאת לשוט, ולחקור את החוף לאורכו, לצאת לעומק, ו/או לדוג - רחוק יותר, לאורך זמן רב יותר,
ובמגוון רב יותר של שיטות דייג - מבלי להתעייף, (ומן הסתם עם הביטחון שתוכל לחזור חזרה ללא חשש).
ואולי אתה בכלל מחפש בנוסף, או במקום זאת לצאת לשייט מהיר ומרגש (בהתאם לעוצמת המנוע) במים
פתוחים, וכמובן תרצה לעלות במהירות ל-plane (ריחוף למחצה - עילוי החרטום), אולי אפילו לגרור אבוב ?
- אז כמובן שמנוע הינו הבחירה עבורך ! (אבל כמשתמע בחירה זו תצריך ביצוע "כושר שייט" (טסט)
- ללא חובת רישיון (למנוע עד 6 כ"ס) - ועל כל מה שתשתמע סביבו.)

איזה סוג סירה עדיפה למשוטים / למנוע: טרנסום רך או טרנסום קשיח ?
טרנסום הינו החלק האחורי בסירה עליו יושב המנוע של הסירה.
אם מנוע פחות חשוב לך, אולי תעדיף סירה עם טרנסום רך בקומפקטיות מצויינת ללא תחרות, ובמחיר
אטרקטיבי יותר ? או שאולי עדיין חשוב לך סירה מרווחת יותר, עמידה, ומתקדמת ותבחר בכל זאת סירה עם
טרנסום קשיח גם לשייט עם משוטים ?
ואולי כן, תרצה מנוע וגם סירה עם טרנסום רך תעשה עבורך את העבודה ?
יש לציין שאפשרות להתקנת מנוע קיימת אפילו גם ברוב הסירות עם הטרנסום רך (בעזרת תוספת מתקן תלוי),
מה שאומר שטכנית גודל וסוג הסירה כמעט כבר אינם מגבילים אותך יותר בבחירתך אחר סירת מנוע. אם הינך
מתלבט תוכל למשל להתחיל עם חתירת משוטים, ובהמשך אם תרצה תוכל לשנות את דעתך ולגוון
עם מנוע לאחר ביצוע "כושר השייט" (טסט).
ואולי בכל זאת תעדיף את היתרונות, הנוחות, הפרקטיות של לוח המנוע הקשיח, לצד כמובן
היתרונות של סירות מתקדמות יותר ומרחב סיפון כמו בסירות הטרנסום הקשיח ? בטח אם
אתה חובב מנועים מושבע (אבל לאו דווקא), כי ככה פשוט לא תצטרך גם להתקין, להיסחב
ולפרק כל פעם את התושבת למנוע לפני ואחרי היציאה, שמצמצמת גם את פערי המחירים .
מומלץ לחקור את ההבדלים בין הסדרות וסוגי הטרנסומים
כפי שפרסנו בעמוד המותג Kolibri ּ+ עמוד שאלות ותשובות (קישורים בתחתית העמוד).
כמו כן, אנחנו כאן באשדוד ים נשמח לייעץ לעזור לך להתמקד על מה שיתאים לך.
ציוד אופציונאלי מקורי
לא משנה מי היצרן שתבחרו, תמיד יהיה מומלץ לבחור ביצרן שמייצר
מבחר רחב ופרקטי של ציוד אופציונאלי הנילווה לסירות שלו, וזה פשוט מכיוון שלעיתים רבות ציוד
הנילווה לסירות גומי איננו אוניברסלי, ומתוכנן להתאים ספצפית לדגמים של היצרן שעומד מאחוריהם בלבד.
וזאת עקב הצורך לחשב את המיקום הנכון במדוייק של התקנת / ו /או לעיתים רבות הדבקת האביזרים בסירה
על כל המשתמע מכך - (וזמן יבוש של 72 שעות) : כמו למשל פלטת
פטריית העיגון עבור רצועות מתיחת הגגון, או כיסוי חרטום נגד התזות,
ואביזרי הצמדה וקיבוע אחרים.
ואפילו ריפוד ספסל מולבש, תיקי איחסון התלויים מתחת לספסל / או מול החרטום - מתוכננים במידות
מסויימות. וכדי להתאים לדגמים ספציפים של יצרן אחד, ולא בהכרח יתאימו לסירה מייצרן אחר.
וזה דבר חשוב שכדאי לקחת בחשבון...
ציוד אופציונאלי בולט בתור דוגמא עשוי להיות:
- גגוני צל
- יריעת אוהל
- כיסא מתנפח
- כיסוי חרטום נגד התזות
- כיסוי לסירה עבור שינוע ואיחסון
- תיקי איחסון ונשיאה מיוחדים.
- וכמובן לדייגים שמביננו יהיה חשוב מכל – מתקנים לחכות וגלאי דגים וכו' -
אם כי חופש ההתאמה כאן גבוהה יותר
אולי כל אלה לא תמיד הכרחיים לכולם, אך ללא ספק משפרים משמעותית את הנוחות, החוויה, והפונקציונאילות של ההפלגה.
וכדאי בכל זאת להשאיר לעצמנו את המקום להתחרט בעתיד על דברים שויתרנו, ובסוף אולי כן נרצה לרכוש בהמשך, ואז אנו
עשויים לגלות שיצרן הסירה שלנו איננו מייצר כאלה. ושלמשל התקנת גגון לא מקורי הינה עסק הרבה יותר מורכב ממה שחשבנו.
ואביזרים גנריים זולים שקונים ברשת לא תמיד יתאימו במידות, יהיו פרקטים ואמינים.
צפיפות חומר, מימדים חיצוניים **ופנימיים**, סוגי ריצפה אפשריים (וקלות ההרכבה שלהם), וכו' - המשפיעים כולם ברמתם
על העמידות הכללית של הסירה, על רמת הכשירות וההתאמה לתנאים בהם נרצה לשוט - למשל ים פתוח בתנאים משתנים
(או למשימות אחרות), יציבות, נוחות הפלגה, מרחב סיפון מספק, בטיחות ותחושת ביטחון
ליושבים בסירה, וכמובן ביצועים, מהירות, כושר העמסה וכו'. סירה עם קיל (תחתית V) מומלצת
לביצועים כללים, וביצועי ים טובים יותר, ונהנית גם משסתום לניקוז מים ידני, או שאולי נעדיף
סירה עם תחתית שטוחה לשייט מתמשך במים רדודים במיוחד, ו/או פשוט לקבל סירה קלת
שיקולים נפוצים בבחירת מנוע
לאפיין את הדרישות שלנו המנוע
לאחר שהחלטתם שאתם רוצים מנוע,
כדאי לחשוב עם עצמנו מה חשוב לנו יותר ?
לנצל את מלוא עוצמה שהסירה יכולה לתת, או מנוע קטן, קומפקטי,
וקל משקל ? ואולי בכלל נרצה לבחור את המאזן שבאמצע ?
אם אתה מחפש את המנוע הקטן ביותר שיתן מקסימום עוצמה לסירה שלך,
אז תגלה שסירה מתנפחת הינה שילוב מצויין עם מנועים קטנים בזכות המשקל
הנמוך שלהן, והיכולת של מנוע יחסית קטן להעניק כוח הנעה מרשים, לעומת
אילו היה מולבש על סירות מקבילות כבדות יותר. גם אם המנוע הכי גדול שאתה
יכול לשאת הינו 6 כ"ס (המנוע המקסימלי הניתן לשייטים ללא רישיון) -
עם סירת הגומי הפשרה על ניצול העוצמה של המנוע תהיה הנמוכה ביותר מכל סוגי הסירות,
לבחור דגם סירה ולסנן אפשרויות בהתאם
לאחר מכן כדאי לבחור את דגם הסירה שמעניין אותנו, ולבדוק מה אורכו,
ומה המנוע המקסימלי המותר לפי היצרן. לאחר שיש ברשותנו את הנתונים
הללו, כדאי לשקול את האפשרויות שעומדות לפנינו וכיצד הן מסתדרות
עם אורך הסירה, התקציב שלנו במידה והינו מוגבל.
מנוע מקסימלי - האם אתם בעלי רישיון משיט ?
(רישיון נהיגת סירה) אם לא, אתם תהיו מוגבלים בחיפוש שלכם אחר מנוע
בעוצמה מקסימלית עד 6 כ"ס. אם כי זה לא אומר שלא תוכלו להינות גם עם סירה יחסית
גדולה כמו סירה באורך 4 מ', עם מנוע 6 כוח).בעוד שמנוע מעל 6 כ"ס יצריך רישיון משיט, ונשיאת ציוד בטיחות נוסף.
שיקולים לאור הבירוקטייה
אם יש ברשותכם רישיון משיט, ותרצו מנוע גדול יותר,
תוכלו לבחור מנוע המגיע או מתקרב למקסימום העוצמה המותרת לסירה.
(מעניין לציין שגם כאן זו לאו דווקא בחירה ברורה מאליה, ואכן אנשים רבים בעלי רישיון
משיט עשויים להעדיף בכל זאת מנוע קטן ולהישאר בגדר התקן של מנוע עד 6 כ"ס בזכות
קלות המשקל, המחיר, ותקן דרישות כושר השייט וציוד בטיחות המקל יותר -
וגם הסירה כאמור לא חייבת להיות קטנה במיוחד כדי להינות ממנוע עד 6 כ"ס)
סוג סירה מומלץ
לנוחות וביצועים אופטימלים לסירות מנוע יהיה מומלץ לבחור כאמור בסירות עם לוח טרנסום קשיח (סירות מדגם המתחיל באותיות "KM")
התומך ביעילות ובאמינות בפעולת, וביצועי המנוע, (לצד הצגת סירות מתקדמות יותר כשלעצמן) הטרנסום הקבוע מהווה פשוט פיתרון פרקטי ונוח
יותר להרכבת מנוע מאשר המתקנים התלויים האופציונאליים בסירות טרנסום רך.
סירות הטרנוסם הרך יציגו קומפקטיות גבוהה במיוחד וטווח מחירים נמוך יותר
סוג מנוע
מנועי 4 ו-2 פעימות נושאים כל אחד בטווח מחירים, ביתרונות ובחסרונות שלהם.
ראה בהרחבה טיפים שריכזנו בעמוד הבא לגבי ההבדלים ופרמטרים נפוצים בעת רכישת מנוע לסירת גומי:
קטגוריית מנועים לסירות גומי כמו כן, נשמח כמובן לעמוד לרשותכם, לייעץ ולהמליץ בטלפון, ולכל מידע נוסף.
**יש לציין שKolibri איננה ממליצה בכלל על חיבור אבוב לסירות הגומי שלהן. בכל מצב יש לפעול לחבר את האבוב כהלכה לנקודות עיגון יעודיות כדי לא לצור נזק,
בכל אופן ובכל מצב, צאו לשוט ! ההנאה, הבריאות,
וניקוי הראש (בשייט אחראי וכשזה שתואם את הצרכים שלכם) מובטחים.
נשמח לייעץ ולהמליץ לכם על הסירה והמנוע המתאימים לצרכים שלכם.
סירות ומנועים ימיים רוכשים ממקצוענים בשייט עם מעטפת שירותים רחבה
>>קרא כאן<< לגבי היתרונות של אשדוד ים.
- >>לחנות הסירות<<
קריאה נוספת:
המותגים, ערך מוסף ומעטפת שירותים: - >>למה קונים אצלנו ? <<
>>סקירת סדרות הסירות של Kolibri<<- >>לעמוד שאלות ותשובות<<